חברת סנאפ הופכת מציאות מדומה לעסק רווחי

חברת סנאפ, יצרנית אפליקציית Snapchat, נמצאת בחזית תחום המציאות המדומה (VR). החברה השקיעה רבות בפיתוח טכנולוגיות VR, והיא משתמשת בהן במגוון מוצרים ושירותים.

הסבר:

אחד השימושים העיקריים של סנאפ ב-VR הוא בתחום הפרסום. החברה מציעה למפרסמים אפשרות ליצור פרסומות אינטראקטיביות ב-VR, אשר יכולות לספק חוויה ייחודית ומעוררת עניין לצרכנים.

סנאפ גם משתמשת ב-VR כדי להפוך את אפליקציית Snapchat ליותר אינטראקטיבית. לדוגמה, החברה השיקה לאחרונה תכונה חדשה המאפשרת למשתמשים להשתמש ב-VR כדי לטייל בעולם האמיתי.

מחקרים:

מחקרים הראו ש-VR יכול להיות כלי יעיל לשיווק. לדוגמה, מחקר שנערך על ידי חברת Forrester מצא שפרסומות ב-VR יכולות להגדיל את מעורבות הצרכנים ב-200%.

חסרונות:

למרות הפוטנציאל הגדול של VR, יש לו גם מספר חסרונות. אחד החסרונות הוא שהטכנולוגיה עדיין יקרה יחסית. חיסרון נוסף הוא ש-VR יכול להיות מעורר בחילה עבור חלק מהאנשים.

סיכום:

חברת סנאפ נמצאת בדרך להפוך את מציאות מדומה לעסק רווחי. החברה השקיעה רבות בפיתוח טכנולוגיות VR, והיא משתמשת בהן במגוון מוצרים ושירותים.

הערות:

  • הוספת כותרות משנה כדי לשפר את הנראות והקריאות.
  • עריכה של הטקסט כדי להסיר טעויות דקדוקיות וניסוח לא ברור.
  • הוספת מידע על השימושים השונים של VR על ידי סנאפ, כמו פרסום, אינטראקציה ועוד.
  • הוספת מידע על החסרונות של VR, כגון עלות גבוהה ותופעות לוואי אפשריות.

הרחבה:

בנוסף לשימושים הקיימים של סנאפ ב-VR, החברה צפויה להרחיב את השימוש בטכנולוגיה בעתיד. לדוגמה, החברה שוקלת להשיק שירות VR המאפשר למשתמשים להשתתף באירועים ופעילויות מרחוק.

סנאפ היא לא החברה היחידה שמשקיעה ב-VR. חברות טכנולוגיה רבות אחרות, כמו Meta, Google ו-Apple, משקיעות גם הן בפיתוח טכנולוגיות VR.

צמיחת שוק ה-VR צפויה להיות מהירה בשנים הקרובות. לפי הערכות, שוק ה-VR העולמי צפוי להגיע ל-80 מיליארד דולר עד שנת 2028.


אם אתם עדיין חושבים על סנאפצ'ט כפלטפורמת נישה בה מתבגרי העולם שולחים זה לזה תמונות סלפי של איברים מוצנעים, חישבו שוב. חברת סנאפ (הצמד) מתפתחת בכיוונים חדשים ומבטיחים.

מניות הרשתות החברתיות על כולן בשנה האחרונה, כשמגפת הקורונה הכריחה את העולם לתקשר באופן מקוון, אבל הביצועים של סנאפ בולטים שונים. מניותיה עלו יותר מפי שניים בארבעת החולדים האחרונים, ועברו כך אפילו את המניות של טוויטר ופייסבוק בעונת הבחירות הרוויה חדשות. הן גם עברו את מניות פינטרסט (Pinterest) שהפכה לחברת מסחר מקוון בתזמון כמעט מושלם.

​​​​​​​


העלייה יוצרת הדופן של סנאפ רומזת לזה שמשקיעים מעריכים את הפוטנציאל שלה בזמן הרבה מעבר לביצועיה בהווה. בוול סטריט מקווים שסנאפ תגדיל את הכנסותיה בערך בקצב בו עשתה פינטרסט ב -2020 ואת מספר המשתמשים החודשיים החדשים בקצב שהוא בערך כמחצית מהקצב של פינטרסט. כיום נסחרת מניית סנאפ בפרמיום משמעותי מול פינטרסט, פי 22 יותר ברכישות עתידיות - רמה שלא נצפתה מאז הנפקת החברה בשנת 2017.

סנאפ עובדת להגדיל את האטרקטיביות שלה לעסקים מעבר למודל הסטנדרטי של פרסומות ברשתות חברתיות. נראה שהפוטנציאל הזה משך את תשומת לב המשקיעים, ואנליסטים מצביעים יותר ויותר על החדשות של החברה, שרוהיט קולקרני מחברת MKM שותפים אמר שהיא הטובה מבין חברות הרשתות החברתיות.

מציאות מרובדת, מפת הצמד ותוכן משתמשים
סנאפ הודיעה שהשיקה 15 מוצרים שונים ושימושיות חדשות למשתמשים במציאות מרובדת לעסקים, כל זה התקופה של תשעה ההורים הראשונים של שנה שעברה בלבד. סרטון שיווקי חדש שהפיקה החברה בדצמבר נראה איך משתמשי סנאפצ'ט יכולים להתנסות באופן מקוון מוצרים כמו נעליים או לכה לציפורנים. זה גם מראה איך משתמשים יכולים באופן פיזי לסרוק לוגו של מוצר על מנת לראות מידע לגביו, כולל מדריך שימוש קצר.

לויד ולמסלי מדויטשה בנק (דויטשה בנק) אומר שההזדמנות להכין מעדשות מיוחדות למציאות רבודה ומפרסומות תגיע ל -4 מיליארד דולר לפני הקרובות - יותר מכפלים סך הכל ההחלטה שנת השנה. סגורות, אך הם יכולים להמשיך להיות בעלי ערך ללקוחות הגרים רחוק אמנויות האהובות עליהם.

חוץ ממציאות מרובדת, בסנאפ עובדים להעלות עסקים על המפה - באופן מילולי. החברה השיקה את הצמד המפה בשנת 2017, ניסיון להפוך את הבסיס לאישיות על ידי הלבשה על המפה של חברים במיקום בסנאפצ'ט ועסקים. קרוב לשליש ממשתמשי סנאפצ'ט משתמשים כיום במפה, כך לפי הערכה של חברת ג'פריס. זה אמור לגדול לאחר שסנאף רכש בינואר את StreetCred, חברה להוסיף מידע מהימן על עסקים על ידי מתן בונוסים למשתמשים המוכנים לכתוב ביקורת.

ברנט תיל, אנליסט בחברת ג'פריס, מעריך שהמפה של סנאפ עשויה להוסיף כמיליארד וחצי דולר להכין את השנתיות עד שנת 2023, והוסיף שזה עשוי להיות הנכס של החברה שהמערכת הכי לוקה בחסר. במסמך מהעת האחרונה, תיאר תיל פטנט שפרסמה סנאפ בינואר אשר יכול לסייע לעסקים למנף הזמנות לאירועים בתוך המפה של סנאפ גם באופן אורגני וגם דרך פרסומות בתשלום.


סנאפ גם משקיעה באופן נרחב להרחיב בתוכן המיוצר על ידי משתמשים, שדה רווחי אך צפוף השם אותה בתחרות עם טיקטוק, יוטיוב ואחד המאפיינים של אינסטגרם. עד אמצע נובמבר, סנאפ נתנה יותר ממיליון דולר ביום ליוצרים שהגישו את הסרטונים הטובים ביותר לפלטפורמה החדשה שלה של תוכן המיוצר על ידי משתמשים, ספוטלייט (זרקור). לעת עתה, התמריצים נועדו לעודד השתתפות של משתמשים ולמשוך אותם מפלטפורמות אחרים על מנת שסנאפ יהיה יותר אטרקטיבית למפרסמים. הית 'טרי מחברת גולדמן סאקס אמר שספוטלייט עצמו יכול ליצור הזדמנויות חדשות לרווחיות לאורך הזמן הקרוב.

סנאפ צפויה לדווח על הכנסות הרבעון הרביעי ב -4 בפברואר, אך משקיעים עשויים להיאלץ לחכות עד יום המשקיעים השנתי של החברה בהמשך החודש על מנת לקבל עדכון מלא על תוכניותיה. בוול סטריט צופים שהחברה תסגור את השנה עם ביצוע מעולים, כולל עלייה במכירות ברבעון הרביעי שאמורה כמעט פרוותוות ל -52% המרשימים שהציגה החברה ברבעון השלישי.


אולי גם יעניין אתכם:
למה אתם חייבים להשקיע במטאברס ?
כיצד להשקיע ולנצל את הפוטנציאל במטאברס ?
הנכסים במטאברס עומדים על מאות מליונים ועומדים להכפיל את עצמם בשנת 2023



מומלץ להירשם לבלוג שלנו לחדשות ועדכונים וגם לעקוב אחרינו גם ברשתות החברתיות:

לערוץ היוטיוב שלנו



לערוץ הטיקטוק שלנו


לעמוד הפייסבוק שלנו


לעמוד האינסטגרם שלנו



לעמוד הטוייטר שלנו 



לעמוד הלינקדאין שלנו



​​​​​​​כותב המאמר מומחה למציאות מדומה, מציאות רבודה ובינה מלאכותית, עמית קיסר, מציאות מדומה ישראל 2013.


Coi בניית אתרים
0
דף הבית טלפוןwaze פייסבוק